תקשורת בין אישית או נחצ'ה והקיבוצניקית הצעירה

תקשורת בין אישית כמפתח לקבלת החלטות
מנהלים בארגונים פועלים בסביבה תחרותית ורווית אי ודאות בה הם נדרשים לקבל החלטות מסביב לשעון. בכדי לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר הם צריכים לקבל מקסימום מידע במינימום זמן ולבנות תמונת מצב.
תקשורת בין אישית היא המפתח לקבלת מידע מרבי בזמן קצר.
אני שואל שאלות, מקבל תשובות ובונה לעצמי בראש תמונת מצב ראשונית. על סמך תמונת המצב הזו אני מקבל את ההחלטה הראשונה שלי כמפקד. יוצא או לא יוצא. מוציא צוות חילוץ בלילה למדבר, חורף – חושך – חשש לשיטפונות או לא מוציא. כל החלטה שאני מקבל, בכל עולם תוכן טומנת בחובה סיכון, מבחינתי הסיכון הראשון במעלה הוא לשלום המחלצים שלי.
גורם קריטי בהבנת תמונת המצב מבוסס על התקשורת הבין אישית שלך מול מי שעומד מולך.
המפתחות שלי לתקשורת בין אישית:
• להבין מי עומד מולך ולהתאים עצמך אליו.
• ליצור הזדהות רגשית (להיזכר במצבים בהם אני הייתי צריך עזרה).
• לחזק, לפרגן, להכיל ובשום אופן לא לשפוט.
• לשאול שאלות פתוחות.
• לשמור על ערוץ תקשורת פתוח.
על סמך ניסיוני ב 25 השנים האחרונות בהם הובלתי למעלה מ 1,500 חילוצים בארץ ובעולם, נוכחתי לראות שתקשורת בין אישית טובה עזרה לי לקבל מקסימום מידע במינימום זמן, מה שאפשר לי לבנות תמונת מצב מהירה בדרך לקבלת ההחלטה.
אמצע החורף, שעת צהריים בערבה, הטלפון מצלצל.
קריאה לחילוץ מהשטח! מטיילת מעדה ושברה את רגלה בנחל פרס.
נחצ'ה מוותיקי אחד הקיבוצים בעמק מדווח: אנחנו בטיול של המשק, אחת הבנות הצעירות שלנו שברה את הרגל, אנחנו צריכים חילוץ בואו מהר. הבנת תמונת המצב, החלטה והזנקה מהירה של צוות חילוץ לשטח. חבירה, טיפול, אלונקה ומסע החוצה.
אני עומד בסמוך לנחצ'ה בחפ"ק, ביציאה מהנחל והצוות מעביר את האלונקה עם המטיילת לתוך האמבולנס שהזמנתי מבעוד מועד. אני מסתכל על המטיילת שהתאוששה מעט בינתיים ורואה אישה מקסימה בת 70 לפחות, דור ההורים. שאלתי את נחצ'ה: תגיד זו המטיילת הצעירה? ודאי ענה לי נחצ'ה, אני מגרעין המייסדים, היא הגיעה בגרעין השלישי..

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Recommend
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • LinkedIN
  • Pinterest
Share
Tagged in
Leave a reply